Evenementgegevens

• Datum:

JIRA-lustrum: wat drijft de curator?

In 2020 bestond Vereniging JIRA 10 jaar. Vanwege corona was het in 2020 en 2021 niet mogelijk dit tweede lustrum te vieren, maar op 30 juni 2022 staan wij graag met jullie alsnog stil bij deze mijlpaal!

Inhoudelijk programma

Het inhoudelijk programma wordt verzorgd door Niek Strohmaier, Jessie Pool en Mark Bosch. Niek Strohmaier is als universitair docent verbonden aan de afdeling bedrijfswetenschappen aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden. Niek doet onderzoek naar financiële en juridische besluitvorming. Jessie Pool is als promovenda verbonden aan de afdeling ondernemingsrecht aan dezelfde faculteit. Het onderzoek van Jessie richt zich op de aanpak van onregelmatigheden door de curator in de praktijk. Mark Bosch is rechter-commissaris bij de rechtbank Overijssel.

Niek en Jessie zullen een interactieve lezing verzorgen, met als centrale vraag ‘wat drijft de curator?’. De aanwezigen staan in de schoenen van de curator en moeten beslissingen nemen in het kader van het oorzakenonderzoek en het rechtmatigheidsonderzoek. Mark Bosch geeft zijn visie vanuit het perspectief van de rechter-commissaris.

Deelname aan het inhoudelijk programma levert 2 PO-punten op.

Na de lezing is er eerst een borrel. Vervolgens vindt er ter gelegenheid van het lustrum een feestelijk walking diner plaats.

Het programma ziet er als volgt uit:

16:00-16:30:             Aanvang en inloop met welkomstdrankje

16:30-18:30:             Inhoudelijk programma

18:30-19:30:             Borrel

19:30-22:30:             Diner

Locatie en vervoer

Het lustrum vindt plaats bij De Lik, een   penitentiaire inrichting in Utrecht (zie: https://www.delik.nl/). De Lik is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, fiets en auto.  Klik voor een routebeschrijving en parkeermogelijkheden op deze link.

Kosten en aanmelden

Het lustrum (inclusief diner) is gratis voor JIRA-leden. Je kunt je aanmelden via https://verenigingjira.nl/aanmeldformulier-evenement/.

We gaan ervan dat iedereen die zich heeft aangemeld voor de lustrumviering aanwezig is bij het inhoudelijke programma, de borrel en het diner.

We hopen je op 30 juni te mogen verwelkomen bij de lustrumviering. Het aantal plaatsen is beperkt, dus meld je snel aan!