JIRA vertegenwoordigt haar leden bij overleggen met diverse stakeholders, onder meer met de Rechtspraak en het ministerie van Justitie en Veiligheid. Op eigen initiatief en als zij daartoe wordt uitgenodigd, neemt zij tevens deel aan consultaties van de overheid over voorstellen van wet- en regelgeving. Enkele van de recente consultatiereacties van JIRA zijn via onderstaande links te downloaden.

• Wet overgang van onderneming in faillissement (Wovof) (30 augustus 2024), lees hier
  • Verzamelwet Justitie en Veiligheid 2024 (16 februari 2024), lees hier
  • AMvB Energiemarkten en energiesystemen (februari 2024), download
  • Richtlijnvoorstel harmonisatie materieel insolventierecht (januari 2023), download
  • Aanpassing garantstellingsregeling curatoren (september 2022), lees hier
  • Wijziging Wet griffierechten burgerlijke zaken (september 2022), download
  • Consultatiedocument Insolventierecht (februari 2022), lees hier

Wil jij ook een bijdrage leveren aan de consultatiereacties van vereniging JIRA? Stuur dan een e-mail naar info@verenigingjira.nl.