Troostwijk backstage

troostwijk logo

Speciaal voor de Vereniging JIRA heeft Troostwijk op donderdag 23 oktober 2014 de bijeenkomst ‘Troostwijk Backstage’ georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst heeft Troostwijk onze aanwezige leden de kneepjes van het taxeren en internetveilen bijgebracht. Dat heeft Troostwijk aan de hand van een veiling gedaan waar zij op dat moment mee bezig was, namelijk in het faillissement van Twigt Grafisch Facilitair B.V. Naast de praktische kant van het veilen is er aandacht besteed aan enkele juridische vraagstukken, zoals het onderscheid in bodemzaken en niet-bodemzaken en de natrekkingsproblematiek. Deze bijeenkomst was zeker de moeite waard!

De aanwezige leden konden zelfs voorspellingen doen over te behalen totale hameromzet van deze veiling. Om te kunnen winnen is er gekeken naar de voorspellingen die het dichtst bij de uiteindelijke veilingopbrengst liggen. Let wel: het is niet mogelijk dat een persoon winnaar is in meerdere categorieën.

winnaar Hans Huybens

De totale hameromzet van deze veiling is € 572.439,-. Winnaar is Hans Huybens (Thöenes Van der Hoef & Lichtenveldt Advocaten). Met een voorspelling van € 584.000,- zat hij het dichtst in de buurt.

Winnaar Ramon Heinen

De opbrengst van de bodemzaak, kavelnr. 3 (4-kleuren offset drukpers) is € 102.500,-. Dit is tevens de hoogste opbrengst op kavelniveau. Winnaar is Ramon Heinen (SteentjesWoltersMulder Advocaten). Met een voorspelling van € 98.000,- zat hij het dichtst in de buurt.

Winnaar Rogier Stam

De opbrengst van de niet-bodemzaak, kavelnr. 245 (partij offset papier) is € 22.500,-. Met 78 tikken heeft dit kavel één van de meeste biedingen ontvangen. Winnaar is Rogier Stam (Geurink & Partners Advocaten). Met een voorspelling van € 12.300,- zat hij het dichtst in de buurt.